Alla inlägg under november 2008

Av Mattias och Emma - 8 november 2008 18:01

Jaje men, då var LP II hemma =D


Uppe med tuppen var vi idag så vi hann till Söderköping i tid! Väl där var det mängder med folk! Många som skulle tävla idag..

13 startande var det i Lkl II och jag drog startnummer 3 vilket jag var mycket glad över, så tidigt som möjligt desto bättre =D


Plattsliggningen började med att jag fick använda ett DK som domaren förmodligen inte såg tur =) eller så va han snäll.

Diva var väldigt het till en början som övergick till att hon blev väligt ofokuserad. Men måste nog säga att domaren var ganska snäll vid foten oxå, vi fick en sjua. Då hon först gick nästan framför mig då hon va så het och den började nosa lite, slank lite efter å var allmänt ointresserad utav mig (Så kännde jag iaf) Sen flöt de på hyfsat, inte alls lika bra som på träning. Men vi nollade iaf inte något även att hon inte stannade direkt på inkallning med ställade. Fick använda DK där! Vi hade inte riktigt någon bra dag på planen men de slutade inte så dåligt iaf till min förvåning =)

171 poäng och sista förstapriset =D så nu lägger vi tävlingarna på hyllan ett tag och siktar in oss på hårdträning utav Lkl III. Kul med lite nya moment!


Diva ligger utslagen på soffan nu trött efter alla intryck =)

Av Mattias och Emma - 7 november 2008 12:07

Oj oj vad länge sen de va vi skrev här ser ja.. skärpning =)


Ja det var ju meningen att vi skulle tävlat i Västervik men glömde självklart anmäla oss i tid.. Försökte med att efteranmäla oss men de gick absolut inte.. tyckte vi var väldigt tråkigt men man får väl skylla sig själv antar ja?!


Men då anmälde vi oss direkt till lydnadstävlingen i Söderköping den 8 nov så i morron bär det av till förhoppningsvis den sista tävlingen i Lkl II.. Ni får hålla tummarna för oss!


Träningen har vi oxå slarvat med på senare, har nog inte tränat sen lydnadstävlingen i Oskarshamn, fy fy.. Så idag var jag och Diva tvugna att träna så man vet hur man ligger till inför morrondagen.. Och ja vad ska man säga Diva är helt fantastisk! Det ända som inte satt första försöket var rutan men efter en liten retning så funkade de kanon! Så ja.. jag hoppas verkligen att allt sitter nu så ska vi ta en ett förstapris till i morron.. de sista =D


Många nospussar från Diva

Ovido - Quiz & Flashcards