Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Mattias och Emma - 13 augusti 2009 13:18

Japp då va de premiär för viltspårsträning efter sommarens leigheter =)


Hon visste exakt vad som väntade när vi gick till bilen med skanken å blodet, super taggad redan då.


När väl spåret va lagt tänkte jag att jag skulle gå en liten promenad med Diva så att spåret fick lägga sig. Hon började dirket med nosen nere i backen och försökte hitta spåret. Så man ser att detta är verkligen något hon tycker är roligt!


Efter en stund ledde jag henne till starten och hon gick på som en kanon (tyvärr lite för snabbt kanske) men jag lyckades hålla ner henne skapligt. De värsta när jag själv lägger spåret är att jag "tror" att jag vet exakt vart jag har gått och "tror" flera gånger att hon är helt ute och cyklar, så jag stannar upp och tittar är verkligen detta rätt. Efter nån sekund så inser jag att, ja,  Diva har rätt. Har hört nån gång att man alltid ska lita på hunden.. hehe =)


Så dagens viltspårsträning gick kanon.

Kul att vara igång nu efter sommaren igen!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards